benz Options

Set your layout

Now using the default layout.

Test Vertical Rhythm?

Your Feedback is Welcome!

Email
Subject
Message
Hoeveel wielen heeft een motor??
Open/Close
You are here: Home Verzamelingen Verhalen over meetings 2012 De Knutseldag te Dodewaard

Verhalen | Verhalen over meetings

Prev Next
2012 Berlin

09 Mar 2012

2012 Berlin

2011 Berlin

09 Mar 2012

2011 Berlin

2010 Berlin

03 Jun 2010

2010 Berlin

Inlog Members

Open/Close

2012 De Knutseldag te Dodewaard

Wednesday, 14 March 2012 18:42 Written by 
Rate this item
(0 votes)

De Knutseldag te Dodewaard,
Auteur Knutselsmurf.

11 maart was dit jaar voor vele de eerste activiteit in het nieuwe seizoen.
Een oude traditie werd weer nieuw leven ingeblazen.
De techneuten stonden op die zondag in dienst van de overige leden om
allerlei voorkomende werkzaamheden te verrichten aan onze geliefd motoren.
Enerzijds omdat het gewoon tijd was om het reguliere onderhoud nu eindelijk
eens uit te (laten) voeren, andere om de nieuwe accessoires te plaatsen
voordat de eerste rit van 2012 van start zou gaan.



En er werd echt flink gehoor gegeven aan de oproep van de voorzitter, het
was die dag een drukte van jewelste in het pand van GERTO streekpost.
Een geweldige locatie voor deze happening, ruimte om jaloers op te worden
en ruime hoeveelheid aan goede faciliteiten.
Allereerst een grote werkplaats met voldoende ruimte voor de motoren en de
monteurs. Diverse hefmiddelen, motorliften, hefwagens en voor het
gemakkelijk sleutelen zelfs motoren op de aanhanger. Stan zijn rug kan zich
deze zondag nog wel even herinneren.
Ten tweede was er een leslokaal waar de gemiddelde school ook jaloers op
zou worden. Een vakkundige docent en goede visuele ondersteuning heeft bij
menig motorrijder de Garmin-ogen geopend.
Op het derde punt kom ik bij de pauze’s op terug.

De verschillende disciplines waren aanwezig. Allereerst de kliniek van onze
“Doctor ”, waarbij ik de eerste indruk kreeg dat hij zelfs de hartbewaking
had meegebracht. Dit bleek uiteindelijk de CO2 analysekast te zijn, maar
voor de motoren mag dat best als hartbewaking betiteld worden.
Het was een komen en gaan van motoren, waarbij er echt een bepaalde
structuur merkbaar was.
Eerst strippen van je motor, tank en luchtfilter er af. Dan werd de
lieveling overgedragen aan Johan, die hem dan op allerlei manieren omarmde.
Duidelijk was te zien dat het de motoren goed beviel, had duidelijk invloed
op de hartslag.
En als er dan een mooie roffel uit kwam en de bloeddruk was in orde, kreeg
je hem terug en mocht alles er weer netjes op.

Verderop had Adje al aangegeven om zich bezig te gaan houden met de
cruis-controls. En daar had hij een aantal klanten voor. Volgens mij was de
motor van Ger als eerste aan de beurt. Maar die gaf toch wat tegengas, de
gashendel had niet zo veel trek om in een keurslijf geperst te worden. Die
had meer zin in zijn lang gekoesterde vrijheid.
Het duurde allemaal wat langer als gepland, maar het was er droog, niet
koud en het was er gezellig.

Ik zelf had gerekend op een aantal mensen met remmenonderhoud. Daar zijn
wat klanten afgehaakt, Jaap was naar Terschelling en Johan ( Yogi) was met
de auto omdat zijn voorwiel nog niet klaar was. Dus ik heb me bezig
gehouden met allerlei assistentie bij het reguliere onderhoud bij Hans. Af
en toe een extra handje bij Stan en verder stevig staan kleppen over
allerlei motoronderwerpen.
Ook wat indrukken opgedaan en vastgelegd. Komt goed van pas bij dit
verslag.




De pauze.

Op een gegeven moment werd er gemeld dat de soep warm was en je kan op de
Time Laps van Rob goed zien dat daar flink gebruik van gemaakt werd. Op
deel 2 is de hal beneden nagenoeg leeg.

Heel erg begrijpelijk als je eenmaal boven was gearriveerd.  De keuken, de
derde geweldige faciliteit, was aardig gevuld met onze leden, ruimschoots
genietend van al het lekkers wat was aangerukt. Want niet allen de motoren
moeten op tijd afgetankt worden, de bestuurders ook.
En dat gebeurde ook, de snert en de tomatengroentesoep viel erg goed, de
broodjes in twee kleuren en niet te vergeten de Addertjescake van Toos
gingen er goed in. Ook de koffieautomaat draaide op volle  toeren.

Aansluitend werd er weer gestart waar we waren gestopt. Robert had al
aangegeven om zich met de Hypercharcher van Rene bezig te gaan houden. En
dat is ook gelukt. Onze aloude monteur (Kleine) Jan liet ook nog even een
forse steenboor zijn weg vinden in de uitlaat van Michiel. Daar werd in
eerste instantie met gemengde gevoelens op gereageerd, maar de thuisreis
met deze uitlaat en de verdraaide PMS schroef was erg goed bevallen. Dit
werd op ons forum nog even gemeld door de eigenaar.

Ook de met kogels doorzeefde motor van onze Piet (poets) moest nog even
onder handen genomen worden. Allereerst de risers, waarbij er soms wel zes
handen aan één zaten. Wist niet dat dat kon.
Daarna heeft San zich nog even vastgebeten op de fijne schroefjes van de
vlotterkamer. En dat allemaal in een wat minder gemakkelijke houding. Maar
last van hoog water hadden we niet op die aanhanger.

Het was de hele ochtend al druk met het arriveren van de leden, s’middags
herhaalde zich dit in omgekeerde volgorde. Er waren genoeg leden, waarbij
niets aan de motor hoefde te gebeuren. Die hadden deze dag gepland met
rijden, bakkie doen en lekker bijkletsen. En daarna op tijd met een
zonnetje rustig met een omweg terug naar huis.
Op een gegeven moment werd het wat rustiger in de hal, alleen Johan bleef
tot het eind klandizie houden.

Al met al een zeer geslaagde dag, waarbij ook andere merkrijders hebben
kunnen zien hoe het er bij ons aan toe gaat. En daarmee bedoel ik niet
Jonh, die weet dat al veel langer hoe het er bij ons aan toe gaat.
Want naast Harley Davidson waren ook Honda en Triumph aanwezig. Ook dat kan
bij ons allemaal, wij zijn niet principieel eenkennig.

Het belooft een mooi en storingsvrij seizoen te worden.!!


Ps. Foto’s zijn er genoeg gemaakt. Mijn foto’s op
https://picasaweb.google.com/leondekock2/Algemeen

Read 14341 times Last modified on Wednesday, 14 March 2012 21:29